Pages

August 08, 2010

KERANA SATU PETIKKAN;

salam kata; dan selamat malam pada semua readers;
entri malam ni rasanya lebih romantik + jiwang (acece);
lebih tepat pasal cinta;
.
.
.
dalam hidup ni rasanya semua orang pernah bercinta; bercinta dengan Allah, bercinta dengan ibu-bapa, dengan kawan-kawan, adik beradik, dan banyak lagi;
.
.
.
tapi aku nak cerita korang satu cerita yang di alami sendiri oleh antara orang yang paling dekat dengan aku;
cerita sang perempuan dan sang lelaki;
(of course la kan, ape da aku ni, huhu :);
.
.
.
cerita yang bermula dalam sebuah kampus;
pada satu petang L ni berjalan balik dari kelas;
waktu tengah berjalan-jalan ni dari jauh  L terpandang ada sorang mamat pegang sebuah gitar;
memang gila sempoi;
L  memang tak pernah tengok mamat ni selama ni; 
ramai orang dekat dalam kampus, mustahil yang dia dapat ingat semua orang;
L buat tak tau je;
dia terus berjalan;
dia orang pun selisih dekat tengah jalan tu;
then betul-betul dekat depan L mamat tadi, petik gitar dia;
satu petik;
L terkejut kejap;
tiba-tiba dia rasa something;
tapi, dia buat tak tau je;
dia teruskan berjalan, sampai dekat bilik, 
dekat telinga dia masih terngiang-ngiang petikkan gitar mamat tu tadi;
.
.
.
lepas kejadian tu, L tak jumpa dah mamat tu;
tapi secara tak sedar, dia tercari-cari mamat tu;
.
.
.
lepas beberapa minggu, fakulti L anjurkan satu majlis sempena berakhirnya semester tu;
L attend majlis tu, dan tanpa di sangka-sangka yang malam tu mamat gitar tu buat persembahan;
L terkejut lagi sekali
dia memang tak sangka yang selama ni dia orang satu fakulti;
dan L baru tau yang nama mamat tu J;
.
.
hari-hari terus berlalu, sampai ke semester akhir;
L masih pandang J dari jauh;
dan rasa tu makin kuat;
sampai la L graduate, L masih lagi tak bagi tau apa yang dia rasa pada J;
dan L membawa cinta yang J tak pernah tau;
bersama satu bunyi petikkan gitar tu;
.
.
.
 pelik kan, dengan satu petikkan gitar je boleh buat sesorang tu jatuh cinta;
 tapi cinta tu memang tak kira bila, dengan siapa, bagaimana, kenapa dan seribu lagi soalan yang boleh di tanya dengan perkataan cinta itu sendiri?
pada siapa yang ada simpan perasaan pada seseorang, aku sarankan korang bagi tau lah pada dia :);
luahkan;
tak kiralah perempuan yang mulakan dulu ke;
sekarang zaman dah berubah;
pada lelaki, jangan takut nak luah perasaan korang pada perempuan yang korang suka;
sekurangnya korang akan rasa lebih tenang dan korang tak simpan benda tu selamanya dalam hati;
sebab itu lebih sakit;
soal penerimaan dia, korang serahkan pada takdir;
kalau ada jodoh, insyaAllah tak kemana;

sekian;

.:. wassalam.:.

nota kaki;
 itu subjektif;


7 comments:

yuzuki said...

haha..nice word :)

paradoks hati said...

@yuzuki; thanx :)

syAzAnA said...

awww. sweetnyerr. hehe

paradoks hati said...

@syazana : hehe..thanx :)

mas. said...

sesuai untuk anda...hihihi

paradoks hati said...

erk? untuk saya?
adeiii..

alexa yussida said...

niceeee....okies...buat lagi dan lagi^^