Pages

August 13, 2010

AKU MEMANG CENGENG; JADI?

salam kata; entri malam yang agak depresi;
tiba-tiba aku rasa kena sampuk dengan rasa sedih atas satu peristiwa yang aku rasa tak patut aku 
tumpahkan air mata;
tapi akhirnya tak boleh nak tahan tetap keluar;
benda kecik pun boleh buat aku nangis;
orang cakap aku ni cengeng;
kawan aku cakap;
parents aku cakap;
adik-adik aku cakap;
tengok cerita kartun pun aku boleh sedih;
baca novel pun boleh keluar air mata;
cerita hindustan apa ntah lagi;
konklusi yang kukuh untuk mengatakan aku memang seorang budak cengeng;
aku mengaku;
aku cengeng;
.
.
tapi;
aku cengeng bukan sebab aku lemah;
aku cengeng bukan untuk orang senang simpati dengan aku;
aku cengeng bukan sebab aku tak boleh terima tekanan;
aku cengeng bukan nak perhatian;
aku cengeng bukan sebab aku rindu nak balik rumah (walaupun aku memang nak balik sebenarnya);
banyak lagi sebab untuk aku cakap;
.
.
tapi;
satu sebab je kenapa aku cengeng;
sebab menangis tempat yang paling selesa untuk keluarkan segala emosi;
sedih, gembira, rindu, etc;
aku rasa bebas bila menagis;
.
.
aku memang cengeng;
aku tak malu mengaku aku cengeng;
.
.
jadi?
.
.
.
.
.
.:.wassalam.:.

nota kaki;
maaf, kalau entri agak kasar;

10 comments:

cindir-rela said...

sangat tak kasar ok!:)

heheh...hurm, saya pun mudah menangis..mungkin kita dua ade nilai empati yang tinggi dalam diri..:)

paradoks hati said...

@ cindir- rela

thanks;
hehe..erm..betul :); sangat setuju, menangis tempat yang paling selesa untuk luahkan segala emosi :)

Trah Wann said...

well . sume org ad pndapat sndiri en . ad org kate cengeng tu mcm mngade . tapi sy rs tak slh nak jd cngeng . sy pun cngeng jugak . ngeee ;P kdg2 bnde kecik pun terus nak menangis bagai . huhuu . yeapp , dgan mnangis je ,hati boleh tenang , boleh kluarkn sume prasaan yg tak senang tu .

btw cheers :D

aku_gayahspears said...

fuh.. stylo u beb..hik3..
gayah suke baca... teruskan mbuat n3 yg kasar k...

devoted lily♥ said...

perempuan menangis tak semestinya lemah,
menangis sebab punya perasaan.
lg ok dr hati kering, wat muka saden je ol da tyme=p

paradoks hati said...

@ trah wann; sangat setuju lepas nanges rasa lega gila :); thanx :D

@aku_gayahspears; hikhik..thanks ek :D

@devoted lily; haha..betul..atleast ada gak perasaan, kalo wat muke saden mmg sakit ati kot.:p

echah mashuri said...

olo2..jgn sedih2 tomei..hee

paradoks hati said...

@echah mahsuri;
hoho, tu sewaktu tengah beremosi..
hehe..okay sudah sekarang :)

Miss Shizu said...

btol3...ta semestinyer nanges tuh lemah...saye kalau bace novel yg pown kengkadang tuh meleleh gak air mate...

paradoks hati said...

haha..itu mmg kebiasaan sy, kalo baca novel konpem nak nanges :D