Pages

October 25, 2010

BUKAN BERMAKNA....;

salam readers;
.
pagi ni kenapa la jiwa meracau-racau nak tulis tentang pekara yang kait rapat dalam hidup aku;
kalau di ikutkan berdasarkan tajuk memang banyak bagi pengaruh dalam hidup aku;
.
.
aku memang selalu tanam ayat BUKAN  BERMAKNA dalam hidup aku;
.
itu lah antara sebab aku boleh bertahan sampai sekarang;
.
.
BUKAN BERMAKNA lebih tepat mengekspresi kan tentang rasa aku yang sebenar;
sebab ini juga sebahagian pecahan dari hidup aku;
.
.
.
BUKAN BERMAKNA....aku senyap orang lain boleh pijak-pijak aku;
.
BUKAN BERMAKNA...aku pernah gagal dulu, aku tak boleh buktikan pada orang yang aku boleh berdiri sama tinggi duduk sama rendah macam orang lain;
.
.
BUKAN BERMAKNA...bila aku kata tak rasa apa-apa bila orang cakap something yang boleh calarkan rasa dan perasaan aku orang boleh terus cakap benda yang sama berulang-ulang sebab aku juga ada perasaaan;
.
.
BUKAN BERMAKNA...aku nampak macam manusia heartless orang boleh ambil kesempatan untuk terus jadikan aku lebih tidak ada perasaan sedih;
.
.
BUKAN BERMAKNA...suatu ketika dulu, aku pernah melangkah keluar sedikit dari garisan yang baik dalam hidup aku, aku tak kembali pada garisan itu balik. aku sentiasa usaha cuba untuk jadi yang terbaik untuk hidup aku;
.
yang penting usaha dan doa;
sebab yang menentukan adalah DIA;
.
.
selain dari tu, aku juga lebih suka tanam frasa BUKAN BERMAKNA bila aku tengok manusia dari sudut pandang aku;
.
.
BUKAN BERMAKNA....sesorang yang pernah buat something yang pekara tak baik tak boleh berubah untuk jadi somebody yang baik.;
jujurnya, aku lagi respect orang yang mengaku kesalahan dan cuba perbetulkan kesalahan diri sendiri berbanding dengan orang yang tak pernah sedar kesalahan diri sendiri;

.
.
aku juga manusia biasa yang sentiasa mencari salah diri sendiri dan cuba perbetulkan;
sebab manusia tidak ada yang sempurna;
.
.
BUKAN BERMAKNA...seorang manusia nampak yang bagus dan terkawal fizikal dirinya orang yang mempunyai kawalan dalaman yang baik dalam jiwanya;
.
.
don't judge a book by it's cover adalah frasa yang paling tepat untuk ekspresikan kata ini. ikhlasnya termasuk aku sendiri banyak pandang luaran dari sudut dalaman. tapi aku sentiasa cuba untuk nilai bermula dari dalaman kemudian baru luaran kerana, kecantikan dalaman akan lebih berkekalan;
.
.
pengakhirannya;
.
.
.
aku akhiri dengan  kata rasa yang lebih tepat menerjemah rasa aku;
.
.
"hidup kadang terasa berwarna bila berada di zon limpah gembira, tapi, tak kenal maka tak cinta. kala ini, aku berada di grid sedang mengejar bayang untuk bercantum dengan ruang rasa gembira,  hakikinya aku sedang di kejar bayang duka yang sudah sedia ada terasa. aku perlu ruang untuk kembali ke titik grid kosong".
.
.
sekian;
.

nota kaki;
no status;

30 comments:

alexayussida said...

papepon,all the best..keep on praying for gud..:) u r not alone..

Nur-Za Marlyana Mohd Kamal said...

suke entri ni. bukan bermakna :)

tehkopi said...

kosong...itu adalah yang terbaik kot...sebab bg saya kosong itu amat bermakna..

Anonymous said...

love this too :)

eZmALiZa said...

perrgghh!!this is not entry bout BUKAN BERMAKNA..tapi.....PENUH MAKNA... :))

HaN WarreN said...

wahhhh leh ganti a.samad said ni...ayat xtahan sehhh :)

Nurul K said...

tinggalkan sepi dan kejarlah bahagia.

one2paii said...

bukan bermakna jika lisa surihani mengatakan beliau cinta pada gua kan,..bermakna sungguh ti kan..hehe

ckynwan said...

i like this one! bukan bermakna! sgt dalam maknanya tu!

Solihin Zubir said...

yaaa.. setuju! jgn pandang org sebelah mata..

YOUsoF said...

manusia, tidak ada yang sempurna.

sebab tu TUHAN ciptakan ruang kesedaran tuk kita menjadi yg lbh baik..

ReDiculousLy said...

emmm...live alwez like that...kdg hepi...kdg sepi...bak kata shah rukh khan...khabie kushi khabie gham....hehehe...be hepi okes...;)

ReDiculousLy said...

emmm...live alwez like that...kdg hepi...kdg sepi...bak kata shah rukh khan...khabie kushi khabie gham....hehehe...be hepi okes...;)

ProfHariz said...

Sangat bermakna :)

diba said...

bukan bermakna xdr perasaan..sgt emotional kn..i like;)

aimantashkiL said...

best Bukan Bermakna...

Nur Qistina said...

bukan bermakna yang sungguh memberi makna...

apapun, demi sebuah makna kehidupan, kita perlu berusaha..hehe..tiber~

Nadia said...

waaaa ayat2 tersusun rapi bes ja baca ehh nadia mint dgn gamba coklat konvo tu nak copy bolh :)

Nurulbadiah Lai said...

dalam hidup ni..saya selalu berpegang pada sesuatu..
dont judge a book by its cover..
setiap bnde yg saya lakukan..saya pasti akan meletak kn bukan bermkna dibelakang tu..

klu sy gagal..sy selalu fikir bukan bermkna sy xmnpu nk bgn..
kalu sy sedih..bukan bermkna sy harus menyeksa diri dgn kesedihan tu

Siti Safiyyah said...

love this entry! 'bukan bermakna' dlm sungguh maknanya. =)

elfa said...

wuuu.. sy pn ngah rsa cni.. uwaaa... dorg jht.. dorg kutuk2 sy..

tiap ari. ingat sy lut..

ri 2 dorang kutuk yg maha dasat..!

xmo kwn dorg r.. dorg kta sy useless plak.. sob3

kerangRebus said...

suke pixcha epal hijau tu...sungguh bermakna! :)

paradokshati said...

@alexa:thanks dear..yeah..HE always besides me. May ALLAH bless u always :)

@nur-za marlyna:thanks..:)

@pelangi: kadang2 kosong itu sangat bermakna :)

@sue-sama: thanks :)

@ezmaliza: thanks dear :)

@hanTWO:haha..harap untuk jadi cm tu gak ::)

@nurul kornain:sedang mencuba ke arah itu :); trying my best :)

@one2paii:haha :)

@ckyn wan: haha..thanks dear:)

@solihin:yep..btul..sume orang ade kelebihan msg2 :)

@yousouf:btul..manusia tiada yg sempurna :)

@redprincess: thanks elly :).be hepy too..:)

@profhariz:thanks :)

@diba:yep dear..thanks :)

@aiman:thank u :)

@nur qistina:thanks dear :)..ye btul..:).same goes to u..chayok2 :)

@nadia:thanks :)

@nurul: ye..btul tu :)

@siti:thanks :)

@ello:sabar ye :).whatever comes try to solve it. sume benda ada hikmahnya :)

@kerang:hehe..thanks :)

pN.rOs said...

mendalam nya maksud tu

elfa said...

elfa nak amik gambar epal 2 ea... =)

paradokshati said...

@pn ros: :)

@ello: gmbr tu bukan sy pny. kredit kan pada weheartit okay :)

CIK TOM said...

mendalam nya entry2..like it+gambar cantik..

Tomato Gurl’s Life

paradokshati said...

@cik tom : thank u :)

YEASLMN said...

Suke entry ni ;)

paradokshati said...

@yunnie:thank u :)