Pages

November 04, 2010

TIPIKAL HATI;

salam readers;
tepuk-tepuk habuk sikit;
haish...memang dah bersarang belog aku ni;
dah lama rasa nya aku tak update entri aku;
.
.
ni entri pertama aku untuk november ni;
.
TIPIKAL;
.
dari segi maksud sebenar tipikal membawa makna kebiasaan mahupun lumrah;
tapi aku membawa maksud pandangan kata ini dari ruang hati aku sendiri;
.
.
.
seperti biasa, aku lebih suka menaip entri berdasarkan dari sudut pandang aku;
.
.
aku lebih senang mengatakan yang hati aku memang sentiasa tipikal dalam pelbagai ruang;
.
kalau nak di ikutkan dalam ruang;
.
kehidupan;
.
aku tak segentar mana bila aku tempuh satu perjalanan yang jauh untuk capai
destinasi aku;
.
.
aku tak seteguh mana untuk tak biarkan diri aku jadi cengeng bila masa aku
homesick, teringat benda-benda yang lepas, ataupun pekara-pekara lain yang cukup
boleh buatkan aku menangis;
.
dan;
.
aku tak cukup bersedia untuk hadapi untuk keluar dari keadaan yang aku ada sekarang;
.
.
bila bercakap pasal cinta;
.
aku tak segagah mana bila aku bagi tahu kawan-kawan aku yang keep moving on kalau
korang putus cinta;
.
aku tak sebagus mana bila aku nasihat kawan-kawan lupakan je orang macam tu
sebabnya ada orang lagi bagus untuk kamu;
.
dan;
.
aku tak secekal mana bila aku cakap, biarlah apa yang dah terjadi tu;
aku maafkan dia;
dan biarkan dia bahagia :);
.
.
.
.
hakikatnya;
.
aku manusia yang tipikal;
.
tipikal dari dalam dasar hati yang turun ke atas gerak fizikal;
.
HATI;
.
hati yang sentiasa benar;
.
refleksi dalaman adalah keadaan yang sebenar;
.
dalam kehidupan;
.
aku memang seperti apa yang aku katakan dari pandangan ruang kehidupan aku di
atas;
.
tapi, apa yang aku lalui separa sedarnya semua itu yang menjadikan hidup aku lebih
ada corak;
.
kehidupan yang tak ada cabaran memang tak seronok;
.
belajar dari pengalaman tak sama dengan belajar dari buku, sebab ada kalanya tiada
buku yang jual tentang pengalaman yang sedang kita lalui;
.
.
kita yang jadi penulis, kita yang menaip, kita pelakon, dan kita juga yang  membaca;
.
semuanya adalah kita :);
.
kita dan kehidupan :);
.
.
cinta dan tipikal memang sangat berkait;
.
bila aku cakap dengan kawan-kawan aku tentang soal lima huruf dan dua patah perkataan;
P.U.T.US. dan C.I.N.T.A;
.
.
teruskan kehidupan;
.
ada orang yang lebih baik;
.
dan kena sentiasa sabar;
.
.
itu memang tipikal;
.
yang bercakap macam aku memang boleh bagi segala perkataan nasihat yang sedia ada;
.
tetapi hati yang terpijak akan lebih merasa;
.
konklusi yang aku boleh buat kehidupan ini sudah ada lumrahnya;
.
sudah memang ada tipikalnya;
.
sudah terzahir kebiasaanya;
.
.
tetapi kita berfungsi untuk jadikan kehidupan ini ;
.
pelbagai jenis warna;
.
pelbagai jenis corak;
.
.
pelbagai jenis rasa;
.
.
.
sementara kita masih merasa untuk memijak bumi ini;
.
.
dan yang teramat penting jangan lupakan DIA :)
.
.
.
sekian;
.
.:.wassalam.:.

nota kaki;

18 comments:

alexa yussida said...

yeah finally:D

manusia adalah pelakon di pentas ciptaan Ilahi yg cuma sekadar persinggahan..-oke ini ayat typical- hikhik:D

Tomato Gurl's Life said...

suka entry ni..tulus dr hati+gmbr menarik ;)

♠aQ.DaN.pUtera.kU♠ said...

semua hanya kerana tipikal ;)

HaNTwO said...

tipikal tu terlalu subjektif untuk kita rungkaikan...tapi pape pun kita sebagai pelakon dipentas dunia ni kena saling ingat-mengingati...lakonan kita hanya sementara...sampai waktu kita akan berenri berkalon dan digantikan dengan pelakon baru..

Duniaku Syurgaku said...

sweet. (:

Aisyah AR said...

yup....u'll be just fine...just hold on tight!

Duniaku Syurgaku said...

sweet. (:

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

suka dengan cara anda menulis luahan berdasarkan tulus dr hati anda..:)

chill then!

Cikbelog said...

wow~! saya sangat suka kata-kata ni..saya juga tipikal ;)

Gayahspears said...

auchhh i loikee da blink2..ngeee
n3 yg menarik walaupon blog ko da bersarang..hihi

K.I.S.S said...

after this, if u still dunno what to do..then u should be a writer ;) u good at it ^_^

Anonymous said...

suke jugak..nape ase cm touching je entri ini...hukhukk T_T reminds me of 2 girls sharing stories...

Nyssa Nuar said...

mmg tipikal...mule2 kate xnk..tapi d sbbkan syg...terima jgak...hadei!!!

YAT said...

nice :)

paradoks hati said...

@alexa: hehe..itu bukan tipikal..itu mmg kenyataan dah..hehe :)

@cik tom: thanks a lot dear :)

@well: yep..hidup mmg tipikal

@hantwo: yep..hidup mmg tak selamanya..so enjoy ur life :)

@dunia: thanks dear :)

@fifiey: menulis dari terzahir adalah paling termudah. thanks dear :);
@ aisyah: thanks a lot dear :)

@k.i.s.s: thanks a lot :); harapnya mmg begitu :)

@cik belog: hehe..kita semua tipikal, jangan menidakkannya.btw, thanks dear :)

@gayah: haha..tu kene tepuk2 habuk tu..ekekeke...

@annie: yepp...i miss tat moment dem much :); thanks dear :)

@nysa: hehe..adeii la...erm..biase la tu..:)

paradoks hati said...

@yat: thanks..:)

paradoks hati said...

@yat: thanks :)

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

mcik.. aq copy ayt ne yaa;) belajar dari pengalaman tak sama dengan belajar dari buku, sebab ada kalanya tiada
buku yang jual tentang pengalaman yang sedang kita lalui;