Pages

February 03, 2011

RINDU YANG TERLARANG;

salam readers;
.
.
entri pertama di bulan febuari;
.
.
serius tak de sangat idea nak update entri tapi sambil dengar lagu ni;
.
.
.
.
.
lagu ni memang membuatkan aku terkenang betul cerita lama-lama;
.
.
heeee :);
.
.
lagu ni memang dah jadi penduduk tetap dalam winamp aku;
.
.
mengingati bukan bermakna ada lebihan rasa itu lagi;
.
tapi sekadar mengingati orang yang pernah datang menyinggah hati;
.
.
.
seburuk mana si penyinggah hati yang tapi jejak tapaknya pasti sentiasa kekal di situ;
.
memang tak boleh nak tipu diri sendiri tapi tak tau la maksud itu boleh bawa kata rindu;
.
.
atau menipu perasaan itu sendiri dengan kata itu bukan rindu adalah lebih teruk;
.
.
jujurnya dalam tempoh dua tahun lebih aku sendiri tanpa ada teman sejiwa, konklusi rakan-rakan aku masih merindui bekas si peyinggah hati;
.
kata tidak itu memang sentiasa jadi jawapan dari mulut aku, dan aku memang zahirkan sekali dengan apa yang lahir dari hati aku;
.
.
entahlah;
.
secara konklusi aku memang sentiasa keliru dengan perasaan aku sendiri :);
.

.
sekian
.
.
.:.wassalam.:.

nota kaki;
ku puisikan rindu di hatiku;
ku harap tiada seorang pun tahu;
biar ku pinjam saja;
biar ku pendam sudah;
terlarang sudah rinduku padamu;
.
.

28 comments:

.:padie_eyla:. said...

smile.! that day insyaallah will come. hee. ;)

naqiah said...

hidup mcm burung... x boleh terbang tanpa sayap.. tapi masih ad kaki utk berjalan... mcm kite jugak.. patah tgn.. masih ad kaki... walau ap pn.. kite terpaksa truskan hidup walaupun ad segenap sinar 2 hilang.. lama2 burung guna kaki boleh jugak nk gerak.

ghost writer said...

rindu yang tidak pernah padam..
hilang seketika ketika mentari bersinar indah...kendian muncul lagi rindu bila malam melabuhkan tirai..

biar berbekas asal saja kita masih boleh hidup dengannya..

Cikin said...

ehhe . sama laa . kalau prnh cinta mmg susa lupa :)

MOH KEMBARA said...

Salam paradox, yg lama usah dikenang, nanti luka lama berdarah kembali!

akeep razalee said...

layan hati nampak..haha

nice one!! kadang-kadang menda yg kita buat guna hati sangat indah hasilnya..haha

woot!

r-5 said...

biasalah. setiap penyinggah hati itu pasti meninggalkan parutdi hati. bukan senang melupakan kadang-kadang sampai ke mati. moga-moga bertemu penawar hati. yang ikhlas, tulus sehidup semati. cheer up paradokshati. :)

Cik Ungu Violet said...

nice one cik paradoks..heee :)

snf said...

like dis.bahagia itu kita yg rasa..

Nyssa Nuar said...

sabarlah wahai cik paradoks..=))
green kopi se!!!!

paradoks hati said...

@padie: thank u dear :)

@naqiah: suka dengan metafora itu :).life must go on kan?

@biskut: :)

@cikin: heee..sangat :)

@moh kembara: heee..thank u :)

@akeep:heee..thank u :)

@r-5: haha..thank u :)

@unguviolet: thank u cik ungu :)

@snf:yep..bahagia kita yang rasa :)

@nyssa nuar: haha..entri jiwang saya ni :p

ain revival said...

tiap2 malam dgr lagu nie..
best sgt2..
layan jep~hheehe

chiLleD...!! said...

sume tu adalh liku2 kehidupan..he

asybedazzle said...

jiwangg. hehe
itulah kehidupan :)

paradoks hati said...

@chilled: :)

@asybedazzle: haha..sy mmg jiwang :p
yep. ini mmg kata hidup :D

azharr said...

maksudnya, masih ada rasa cinta dihati..aduh jiwang pulak aku..hehe..

farah. pa'in. achik. ain .mOk . said...

chill darl~~
u might find another..deserve more better;)

paradoks hati said...

@azhar:haha..takpe, sesekali jiwang :)

@farah:thanks darl~~

alexa yussida said...

chayoppp!!!
He knows better than us:)

♥Ismi Huda♥ said...

sy pn masih keliru jg.. entah rindu atau bukan HE knows everything.. chill~ :)

paradoks hati said...

@alexa:yeee..u're come back :) yeah...He knows better than us :)
thanks dear :)

@sy pn sangat keliru...:).thanks :)

S.R.S.B said...

lurve this entry ^^,
betul la tu...
rindu yg terlarang amatlah menyakitkan...

Bella said...

i like dis song...=)

paradoks hati said...

@srsb:haha...sangat sakit..

@bella:lagu ni mmg best :)

aWaNnies said...

izin copy ayt dr nota kaki tu eh.....

paradoks hati said...

@awanies: hee..tu lirik lagu :)

tomatokering :) said...

mmg slalu kompius dgn perasaan sendri . huhu

paradoks hati said...

@tomatokering: saya pun :D