Pages

February 11, 2011

CARI APA SAHAJA YANG HATI MU MAHU;

salam readers :);
.
entri ke87;
.
.
berangan-angan, bermimpi atau apa yang sinonim dan homo sapiens itu memang tidak dapat di sangkal;
.
.
.
salah ke kalau satu makhluk nama manusia itu berangan tinggi yang keluar sedikit dari lingkungan hidup untuk benteng jadi prinsip diri berjaya dalam hidup dia;
.
walaupun, sang manusia itu tahu tahap dirinya..;
.
sedar siapa dirinya yang banyak kekurangan;
.
.
tapi barangkali dia juga ada banyak kelebihan yang orang lain tak tahu;
.
.
terluas kah kata sukar yang tukar jadi masalah jika,
.
sang dia ingin melompat lebih tinggi dari level hidupnya;
.
mencari untuk mencapai tahap  maksima kehidupan impiannya sebelum nyawa di panggil semula;
.
juga mencari apa sahaja yang dia mahu selagi hidupnya masih bisa rasa neutral oksigen;
.
.
.
berangan-angan itu tidak gapai maksud dia bermimpi-mimpi di siang hari;
.
bercita-cita itu tidak bawa kata kamu sebenarnya buang waktu sisa hidup kamu;
.
.
tapi terpulang bagaimana membentuk ianya jadi realiti;
.
ringkasnya mudah;
.
pada aku, selagi boleh bermimpi dan selagi boleh keluarkan karbon dioksida;
.
.
peduli pandangan dan kata manusia lain, sebab mereka hanya sekadar berkata;
.
tukar buah butir yang keluar dari mulut mereka kepada rangsangan minda untuk capai mimpi itu :);
.
.

yang teramat penting selagi ia teguh berpaksi pada landasan-NYA;
.
.

hati juga jangan cepat rapuh andai impian itu terlalu tinggi untuk di capai;
.
kerana terselang apa yang di kejar juga sering tukar jadi angan-angan atau impian yang terdampar;
.
tapi yang penting ada usaha, dan bekal doa dan tawakal;
.
yang lain serah pada-NYA, sebab tiada yang lebih tahu melainkan DIA :);
.
cari apa sahaja yang hati mu mahu :);
.
.
sekian
.
.:.wassalam.:.

nota kaki;
tanpa lupa, aku juga seorang pemimpi tahap tinggi senantiasa :);
.

23 comments:

ghost writer said...

nah kan...kamu itu tetap keren dengan bahasanya yang tinggi dan masih jelas pada kesimpulannya....ternyata tidak ada kemustahilan kalau suatu perkara itu kita usaha untuk lebih majukan angan-angan kita.

berangan-angan itu tidak menyakiti bukan...

Cik Ungu Violet said...

another entri yang tak tercapai dek akalku. good job cik paradoks. keep on writing. love this :)

ctpayong said...

salam

berangan-angan yg berlebih-lebihan tidak digalakkan. apa pun selagi berpijak di paksi Dia, sebahagian angan-angan itu adalah cita-cita.

keep it up. cuma kalau bermimpi jgn sampai kesiangan.

kak ct ni, macam mak2 lah berleter aja.

akU GaDis said...

nice entry~ ^^

Tulip said...

emm..suka berangan2..tapi berusahalh nak capai apa yang dimahukan hati selagi tak tersimpang jauh dari batas2 yang telah ditetapkan..

(^__^)

sAsyA said...

sy pon suka mimpi2
xpe kn sbb bukn kna bayar pon
tp cuma haruslah berpada kn :D

ReDPRiNCeSs said...

tak salah pun bermimpi atau bercita2 tinggi...org2 yg berjaya pun bermula dari mimpi dan cita2....so, keep dreaming...;)

.:padie_eyla:. said...

kadang kadang berangan/mimpi lebih bahagia dari realiti. then, y not kite mimpi je. kalau tu yg boleh buat kite hepy.? ;)

KinosKoko said...

mimpi x payah bayar..sometimes dreaming is the key to the reality..

Cekodok said...

berangan2 adakalanya indah... angan2.. impian... cita-cita... seolah2 sama.. tetapi berbeda pengertiannya....

alexa yussida said...

berangan tak salah sekiranya tdk keterlaluan shngga lpe pada Dia..:) babe..hws life?

bakawali said...

sebelum tido...nana suka berangan...kihkih..

khairul hisyam said...

penulisan yang baik :)

diba said...

comel pic lam ntry ni,,,hee

paradoks hati said...

@ghostwriter:sama sekali tidak menyakitkn :D. thanks. sy bakal berusaha lebih kuat :d

@ctpayong: thanks kak siti. ingatkan sy :D

@cikungu: thank u. heee.picisan je sy ni :)

@akugadis: thank u :)

@syasa: btul2 :D

@tulip: yep totally agree :d

@redprincess: heee..thank u ;D

@padie: yep.setuju :D

@kinoskoko: betul la tu..the key of reality. i love it :D

@cekodok: btul tu :D

@alexa: heee..btul tu, life macam ni la. org bz, tp sy tak. adeii..hee :D

@bakawali: saya pun :D

@khairul hisyam: thank u :D

@diba : heee :D

♪..aq[daN]pUteraku..♪ said...

picisan hati yg trungkai kini, dgn hanya angan2mu..kau mampu menjejak kaki d atas paksi yg sudah kau bentuk..;)

e2 dia!! cik topology.. ;)

zaty luvlianncezzz said...

setiap owg da hak utk berangan dan bermimpi..:)

HaNTwO said...

bila nak tunjukkan muka ni...slalu baca karya2 agung cik paradoks je :)

♥ eyka elisha ♥ said...

xsalah berangan dan psg impian.tp kna berusaha la utk capai sume tuh kn..yg pntg jgn lupe diri.hehe ^^

ïêmå å¢klê§ said...

angan2 melebihi kedaya upayaan xboleh jugak...

paradoks hati said...

@well: LOL :P

@zaty: heee..btul )

@iema: yepp..betul :)

@eiyka: betul tu :D

@hantwo: haha..adeii

tricksrex said...

aku suka je berangan hari2 sbb bg aku berangan tu menetapkan impian aku supaya boleh lebih berusaha ke arah itu

btw,suka entri ni.keep it up!

paradoks hati said...

@tricksrex:betul tu...saya pun macam tu gak :D