Pages

July 22, 2011

KOTAK KACA;

hidup sempit tapi keliling dengan panorama cantik aku boleh simpulkan ia indah. indah kerana peluang melihat dunia walaupun berada dalam suatu lingkungan yang mustahil untuk terbaring selesa. yang penting peluang menikmati pemandangan itu jelas, cukup oksigen untuk di hela pada aku sudah sampai limitasinya.
.
.
orang kata, memandang itu belum cukup, dapat merasa, pegang, lagi bisa boleh selam perasaanya;.
cukup puas, tercapai objektifnya;
entah kenapa orang kata itu pada aku sukar untuk aku serap dalam fikiran, mungkin kerana orang kata *masih lagi dengan orang kata* harus fikir lalui sudut pandang yang positif.
aku terima dengan terbuka hati tambahan dengan aku hargai.
memang apa yang orang kata, tanpa sangkal adalah yang paling betul;
cuma aku ni barangkali susah menerima *lebih tepat rasa tusukan sakit itu pedih bila hanya dengan barisan kata*;
.
.
perenggan ini. aku rasa belum sampai masa nya aku melangkah keluar dari lingkungan ini. aku selesa di dalam, lebih senang berdiri memerhati dari segala yang bakal terjadi.*protect diri*
aku senang jadi manusia kotak kaca, yang bila tiba masa aku mahu melolos diri.
aku sendiri bakal buka pintunya tanpa perlu desakan yang menyuruh aku keluar;
tapi sampai bila, aku pun tak tau, aku sudah termaksima selesa. aku juga perlu desakan itu. entah. aku bingung;
.
sekian

.:.wassalam.:.

nota kaki;
jadi belon warna warni masih bisa penuhi ruang :);

3 comments:

Anonymous said...

kalau itu yang buat kamu lebih selesa...teruskan..moga dibuka pintu hati untuk keluar dari kotak kaca =)

SukaHatiAkulah said...

ni ak phm..hehhehehhehe...

♥ Nana BamBam ♥ said...

best baca entry nie..hehe